قیمت فرش ماشینی کلاسیک

 طرح‌ها و نقشه‌هایی از فرش که توانسته است مدت زمانی طولانی دوام آورد و در بین دوره‌های مختلف برای خود طرفداران زیادی دست و پا کند، نشان می‌دهد که ارزش بالای هنری دارد. فرش کلاسیک همان فرش‌هایی هستند که در ادوار مختلف حضور داشته اند و هیچ وقت از بازار این کالا حذف نشده اند. به همین علت برای دکوراسیون جدید نیز فرش کلاسیک طراحی می‌شود تا باز هم بتواند زیبایی خود را دکوراسیون‌های مدرن به نمایش بگذارد. با توجه به این که قیمت فرش ماشینی کلاسیک به نسبت دستباف مناسب‌تر است، استفاده از انواع فرش ماشینی طرح کلاسیک بین عموم مردم بیشتر است. این فرش‌ها نه تنها اصالت طرح و نقش خود را حفظ می‌کنند، بلکه قابل استفاده در فضاهای مختلف نیز هستند و با دکوراسیون‌های مختلف هارمونی کافی دارند.

محصولات بیشتر: فرش مدرن ماشینی

فرش کلاسیک چیست؟

یکی از فاکتورهای مهم در زیباسازی محیط زندگی، استفاده از یک فرش زیبا و هماهنگ با دکوراسیون است. یکی از پرطرفدارترین فرش‌هایی که در بازار وجود دارد، فرش کلاسیک است. انواع فرش کلاسیک جدید را می‌توانید با دکوراسیون منزلتان هماهنگ کرده و خریداری کنید. این فرش‌ها به علت تنوع طرح و رنگی که دارند، می‌توانند برای سلایق مختلف راضی کننده جلوه کنند. از طرفی اصالت این طرح‌ها نسبت به انواع مدل‌های جدید بیشتر است و هنر ایرانی با آن درآمیخته است.

انواع فرش ماشینی کلاسیک بر اساس معیارهای مختلف

فرش‌ های ماشینی کلاسیک را می‌توانید بر اساس معیارهای مختلفی دسته بندی کنید. در ادامه انواع این فرش‌ها را می‌توانید ببینید. هر چند در این مواقع بیشتر تمرکز روی طرح و نقشه است؛ اما اکثر اوقات به علت این که نقشه‌های کلاسیک از طبیعت و محیط اطراف بافنده فرش گرفته می‌شود، طرح و نقشه در شهرهای مختلف تقریبا خاص همان شهر است. به همین علت فرش شناسان بیشتر فرش‌ها را با توجه به محل بافت آن‌ها بررسی می‌کنند.

فرش ماشینی کلاسیک و انواع آن

فرش کلاسیک جدید

در بین فرش‌های کلاسیک، مدل‌هایی وجود دارد که هم یک نوع فرش ماشینی طرح کلاسیک است هم از المان‌های جدید در بافت فرش استفاده شده است. از این رو می‌توان از آن در دکوراسیون‌های جدید و به روز استفاده کرد. فرش‌های کلاسیک جدید، نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر دارای رنگ‌های بیشتری هستند و تنوع آن‌ها بیشتر است. در گذشته رنگ‌های محدودی از طبیعت گرفته می‌شد و همین عامل سبب کاهش تنوع رنگ‌ها می‌شد. انواع فرش کلاسیک جدید برای استفاده در اتاق کودک نیز مناسب است. اگر قصد دارید فرش اتاق کودکتان را برای بزرگسالی نیز استفاده کنید، می‌توانید از فرش‌های کلاسیک جدید مناسب اتاق کودک و نوجوان با رنگ‌های شاد نیز بهره ببرید.

 فرش کلاسیک کاشان

فرش ماشینی کاشان در دو نوع کلاسیک و مدرن طراحی می‌شوند. فرش کلاسیک کاشان به صورت فرش لچک ترنج یا فرش بدون ترنج بافته می‌شوند. تنوع فرش‌های کلاسیک کاشان بالاست و هر فردی با هر سلیقه‌ای می‌تواند از آن‌ها در دکوراسیون خود استفاده کند. فرش کلاسیک کاشان از جنس اکریلیک مرغوب است و ماندگاری بالایی دارد.  اکریلیک مرغوب است و ماندگاری بالایی دارد.  اکریلیک مرغوب است و ماندگاری بالایی دارد.  اکریلیک مرغوب است و ماندگاری بالایی دارد.

فرش کلاسیک تبریز

فرش تبریز معمولا دارای رنگ‌های جذاب و شاد است و بافت آن‌ها ظرافت خاصی دارند. فرش کلاسیک تبریز معمولا همانند فرش‌های بافت ترکیه هستند و زیبایی آن‌ها سبب شده است تا کشورهای اروپایی از آن‌ها استقبال بیشتری کنند. فرش کلاسیک ترکی یا فرش تبریز، با گره ترکی بافته می‌شود و این بافت در خطه شمال و شمال غرب کشور بیشتر دیده می‌شود. طرح فرش کلاسیک تبریز از نوع اسلیمی ترنج‌دار و لچک‌دار در انواع گلدانی، درختی، خطیی، سالاری و … است.

محصولات بیشتر: فرش کودک

قیمت فرش ماشینی کلاسیک

فرش ماشینی علاوه بر زیبایی که دارد، قیمت آن نیز مناسب است. به همین علت عموم مردم برای خرید توانایی بیشتری نسبت به فرش‌های دستباف دارند.

قیمت فرش ماشینی کلاسیک بر اساس معیارهای مختلفی تعیین می‌شود:

  • رجشمار فرش
  • نوع بافت
  • رنگ و طرح فرش
  • ضخامت فرش
  • تراکم یا تعداد شانه فرش و …

اگر از مراکز معتبر خرید کنید، قیمت فرش کاملا متناسب با کیفیت فرش است و از نظر کیفیت، قیمت و اصالت فرش اطمینان بیشتری خواهید داشت.

https://iranian-rug.com/%D9%81%D8%B1%D8%B4-%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%B3%DB%8C%DA%A9/

Comments

Popular posts from this blog

گلیم فرش آشپزخانه

راهنمای خرید کلاژ فرش دستباف

علت زردی فرش پس از شست و شو چیست؟